KWIECIEŃ
Obszar fizyczny
• rozwijanie motoryki małej i dużej
• aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach koordynujących ruchy całego ciała – ćwiczenia rytmiczne
• wdrażanie do sprawnego posługiwania się ołówkiem, kredką, mazakiem oraz nożyczkami
• poprawne wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
Obszar emocjonalny
• wdrażanie do rozwijania samodyscypliny (działanie zgodnie z zasadami i ustalonym rytmem np. dnia)
• samodzielne inicjowanie aktywności (poczucie inicjatywy i motywacji wewnętrznej)
• kształtowanie umiejętności empatycznego zachowywania się
• dostrzeganie piękna przyrody w swojej okolicy • nazywanie swoich emocji w kontakcie ze zwierzęciem, np. radość, zaskoczenie, strach
• wdrażanie do radzenia sobie z negatywnymi emocjami (z przegraną, z czekaniem na swoją kolej, na ulubiona zabawkę itp.)
Obszar społeczny
• dzielenie się z innymi dziećmi swoimi wrażeniami
• wypowiadanie się na temat swoich przemyśleń, wynikających z poznawania życia zwierząt i roślin
• wyrażanie szacunku wobec siebie i innych osób oraz dla odmiennych poglądów i pomysłów
Obszar poznawczy
• poznanie obrazu graficznego głoski „H” „ż”, – litery „H”, „h”, „Ż”, „ż”,
• podtrzymywanie zainteresowania literami i czytaniem
• kształtowanie umiejętności wnioskowania matematycznego i twórczego myślenia przy prostych zadaniach matematycznych
• zakładanie zielnika, uczestniczenie w prostych eksperymentach przyrodniczych
• określanie zmian odwracalnych i nieodwracalnych w przyrodzie oraz najbliższym otoczeniu
• rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
• klasyfikowanie według różnych kryteriów uogólnianie według wybranego klucza klasyfikacji • objaśnianie kolejności zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych
|